Śniadanie z dziećmi – pyszne i zdrowe omlety

Razem z Aleksandrem uwielbiamy naleśniki, omlety, placuszki. Z owocami, serkiem, domową konfiturą czy choćby robioną nutellą. Szybkie, proste i pyszne na śniadanie.  Wyjątkowo lubiane przez dzieci. Sprawdzone i co najważniejsze zdrowsze od tradycyjnych ponieważ zamiast mąki pszennej używamy takich składników jak mąka kukurydziana, kokosowa czy kasza manna.

Omlet z mąki kukurydzianej z owocami

składniki na 2 szt:
-2jajka,
-3łyżki mąki kukurydzianej,
– 3 łyżki budyniu w proszku waniliowego lub czekoladowego,
– 3 łyżki mleka,
– gruszka pokrojona w drobną kostkę,
– łyżeczka cukru pudru brązowego.
można dodać szczyptę proszku do pieczenia jak ktoś lubi bardziej puszyste. My robimy bez.

Wykonanie:

Białka ubijamy na pianę, dodajemy pozostałe składniki, mieszamy. Odstawiamy na kilka minut. Smażymy na oleju kokosowym. Podajemy z serkiem waniliowym i owocami.

Omlet z kaszą manną i duszonymi jabłkami.

składniki na 1 szt.:
– 1 jajko,
-5 łyżek kaszy manny,
– 1 łyżka mąki kokosowej,
– 100ml mleka,
– szczypta soli
jabłka:
– 1 jabłko
– szczypta cynamonu
– 1/2 łyżeczki imbiru w proszku.
– 1/2 łyżeczki cukru lub jeśli wolicie miód,
– serek waniliowy do podania.

Wykonanie:

Jajka łączymy z kaszą manną, mlekiem, mąką i szczyptą soli. Odstawiamy. Obieramy jabłko i kroimy w grubsze plastry. Na patelni roztapiamy łyżkę masła dodajemy pokrojone jabłka, posypujemy imbirem i cynamonem.  Dusimy pod przykryciem, mieszając co jakiś czas, dopóki jabłka nie zrobią się miękkie. Omleta smażymy na oleju kokosowym z obu stron. przekładamy serkiem waniliowym, na wierzchu układamy aromatyczne jabłka. Można polać miodem zamiast cukru. Smacznego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *